Vispārējie noteikumi

Kopsavilkums par tirdzniecības noteikumiem

Interneta veikalu vietnē http://strefa.lv pārvalda komercsabiedrība STREFA s.r.o., juridiskā adrese: V Aleji 151, 541 01 Trutnov, Reģistrācijas numurs (IČO): 28780965, reģistrēta Hradec Králové apgabaltiesas komercreģistrā, C daļa, ielikums 26930, PVN maksātāja numurs: CZ28780965. Sazināties ar mums var pa e-pastu: support@strefa.lv vai pa tālruni: +371 676 608 39.

Tiklīdz jūs nosūtīsiet pasūtījumu, izmantojot interneta veikalu, starp jums un mums tiks noslēgts līgums. Mēs apstiprināsim pasūtījuma saņemšanu un līguma noslēgšanu, nosūtot jums e-pastu.

Maksājums jāveic 5 dienu laikā pēc līguma noslēgšanas vai vēlāk, atkarībā no izvēlētās maksājuma metodes.

Kā patērētājam jums ir tiesības atteikties no līguma jebkurā laikā līdz 14 dienām pēc preču saņemšanas. Kurām līguma formām atteikuma tiesības nav piemērojamas, ir norādīts pilnajos tirdzniecības noteikumos. Mēs varam atteikties no līguma jebkurā laikā līdz preču nodošanai jums. Pēc atteikuma jums ir pienākums atgriezt preces kopā ar visām dāvanām vai bonusiem (ja tādi tika piešķirti), uz saviem izdevumiem 14 dienu laikā no atteikuma izteikšanas. Mēs atmaksāsim naudu 14 dienu laikā pēc atteikuma saņemšanas, bet ne pirms brīža, kad būsiet mums preces atgriezis vai pierādījis, ka tās ir nosūtītas.

Pasūtot fiziskas preces mūsu interneta veikalā, jūs noslēdzat pirkuma līgumu.

Par preces īpašnieku kļūstat brīdī, kad to saņemat, taču tikai pēc pilnas apmaksas. Ja jūs kā patērētājs saņemat bojātu preci, lūdzu, nekavējoties mūs informējiet. Ja bojājumu konstatējat preces saņemšanas brīdī, informējiet arī pārvadātāju. Ja esat uzņēmējs un saņemat bojātu preci, risiniet zaudējumus tieši ar pārvadātāju.

Kā patērētājam jums ir tiesības iesniegt pretenziju par preces defektiem 2 gadu laikā no saņemšanas. Kā uzņēmējam jums ir tiesības iesniegt pretenziju par defektiem, kas pastāvēja preces saņemšanas brīdī, 6 mēnešu laikā vai 2 gadu laikā slēptu defektu gadījumā. Detalizētu informāciju par pretenziju iesniegšanu un jūsu tiesībām šādos gadījumos skatiet pilnajos tirdzniecības noteikumos.

Vispārīgi noteikumi

1.1. Noteikumu darbības joma. Šie tirdzniecības noteikumi regulē līgumu slēgšanu starp mums kā tirgotāju un jums kā klientu, izmantojot interneta veikalu, kā arī tiesības un pienākumus, kas no šiem līgumiem izriet. Noteikumi ietver arī obligāti sniedzamo informāciju. Informāciju par personas datu apstrādi skatiet atsevišķā dokumentā mūsu vietnē. Noteikumi stājas spēkā 2025. gada 13. jūnijā.

1.2. Lietotie termini. Šajos tirdzniecības noteikumos tiek lietotas šādas saīsinātas definīcijas:

  • 1.2.1. Mēs – ar to tiek saprasts tirgotājs, t. i., komercsabiedrība STREFA s.r.o., juridiskā adrese: V Aleji 151, 541 01 Trutnov, Reģ. nr. (IČO): 28780965, reģistrēta Hradec Králové apgabaltiesas Komercreģistrā, C sadaļa, ieraksts 26930, PVN numurs: CZ28780965.
  • 1.2.2. Jūs – ar to tiek saprasts klients, t. i., otra līgumslēdzēja puse, kas nav mēs, proti:

o    1.2.2.1. Patērētājs – fiziska persona, kas rīkojas ārpus savas uzņēmējdarbības vai profesionālās darbības ietvariem,

o    1.2.2.2. Uzņēmējs – fiziska vai juridiska persona, kas rīkojas savas uzņēmējdarbības vai profesionālās darbības ietvaros.

  • 1.2.3. Interneta veikals – mūsu tīmekļa vietne http://strefa.lv, kur var aplūkot mūsu preču piedāvājumu un veikt pasūtījumu.
  • 1.2.4. E-pasts – elektroniskā pasta saziņa, izmantojot adresi: support@strefa.lv.
  • 1.2.5. Telefons – saziņa pa tālruni: +371 676 608 39.
  • 1.2.6. Līgumi – pirkuma līgumi.

1.3. Noteikumu attiecības ar līgumu. Šie noteikumi ir neatņemama visus līgumu sastāvdaļa. Atšķirīgi noteikumi līgumā ir pārāki par tirdzniecības noteikumu saturu.

1.4. Līguma un noteikumu attiecības ar likumu. Tiesības un pienākumi, ko neregulē šie noteikumi vai līgums, tiek noteikti saskaņā ar Čehijas Republikā spēkā esošajiem tiesību aktiem, jo īpaši likumu Nr. 89/2012 Sb. (Civilkodekss) un likumu Nr. 634/1992 Sb. (Patērētāju aizsardzības likums), kā arī atbilstošiem Eiropas Savienības tiesību aktiem, īpaši Direktīvu 2011/83/ES par patērētāju tiesībām un Direktīvu 2000/31/EK par elektronisko komerciju. Pretrunu gadījumā starp šiem noteikumiem vai līgumu un tiesību aktiem, ja nav noteikts citādi, noteicošie ir tiesību akti.

1.5. Noteikumu un līguma punktu nodalāmība. Ja kāds no noteikumu vai līguma punktiem kļūst par spēkā neesošu vai nepiemērojamu, tas neietekmē pārējo punktu spēkā esamību.

1.6. Starptautisks elements. Ja attiecībās ir starptautisks elements, tās regulē Čehijas tiesību akti un strīdu izskatīšana notiek Čehijas tiesās. ANO Konvencija par starptautiskajiem preču pirkuma-pārdevuma līgumiem (Vīnes konvencija) netiek piemērota.

1.7. Sūdzību izskatīšanas kārtība. Iespējamās sūdzības un strīdi starp jums un mums var tikt risināti:

  • 1.7.1. Ārpus tiesas kārtībā, izmantojot Čehijas Tirdzniecības inspekcijas procedūras (adr.coi.cz) vai Eiropas Komisijas tiešsaistes strīdu izšķiršanas platformu (ec.europa.eu/consumers/odr),
  • 1.7.2. Pa e-pastu, rakstot uz mūsu adresi,
  • 1.7.3. Pa tālruni, zvanot uz mūsu numuru.

1.8. Uzraudzības iestādes. Mūsu darbību kontrolē un uzrauga Čehijas Republikas valsts iestādes, kurām var iesniegt sūdzības atbilstoši to kompetencei:

  • 1.8.1. Čehijas Tirdzniecības inspekcija,
  • 1.8.2. Uzņēmējdarbības uzraudzības biroji,
  • 1.8.3. Personas datu aizsardzības birojs,
  • 1.8.4. Valsts veterinārais dienests.

Preču pasūtīšana un līguma noslēgšana

2.1. Preču pasūtīšana. Preces mūsu interneta veikalā var pasūtīt, pieņemot mūsu piedāvājumu noslēgt līgumu (piedāvājums ir preču izvietošana interneta veikalā) vienā no šādiem veidiem:

  • 2.1.1. Caur interneta veikalu.

Piedāvājuma pieņemšana ar papildinājumiem vai novirzēm nav iespējama un tiek uzskatīta par pretpiedāvājumu no jūsu puses.

2.2. Preču pasūtīšana tiešsaistē. Pasūtījumu veicat, izvēloties preci vēlamajā daudzumā, kvalitātē un izpildījumā, ievietojot to virtuālajā grozā, aizpildot nepieciešamos datus, izvēloties piegādes un maksājuma metodi un nospiežot pogu „Pirkt“, ar ko līgums tiek uzskatīts par noslēgtu. Pirms pasūtījuma nosūtīšanas jums būs iespēja pārbaudīt un labot ievadīto informāciju.

2.3. Pasūtījuma apstiprinājums. Jūsu veiksmīgi iesniegtais pasūtījums un līguma noslēgšana tiks apstiprināta uz jūsu e-pasta adresi ar ziņojumu, kas ietver:

  • 2.3.1. Apstiprinājumu par līguma      noslēgšanu un tā saturu,
  • 2.3.2. Mūsu tirdzniecības noteikumus      ar iekļauto obligāti sniedzamo informāciju.

Nepilnīga vai kļūdaina pasūtījuma gadījumā aicināsim to papildināt vai informēsim par līguma noslēgšanas neiespējamību.

2.4. Līguma valoda un uzglabāšana. Līgumi tiek slēgti čehu valodā. Noslēgtie līgumi tiek arhivēti, un jūs tiem varat piekļūt, izmantojot interneta veikalu.

Noslēgtie līgumi un to saturs

3.1. Līguma maiņa un atcelšana. Noslēgtos līgumus nevar vienpusēji mainīt vai atcelt; tas ir iespējams tikai savstarpēji vienojoties vai ja to paredz likums vai šie noteikumi.

3.2. Pirkuma līguma saturs. Noslēdzot pirkuma līgumu, mēs apņemamies piegādāt jums pasūtītās preces saskaņā ar vienošanos un nodrošināt attiecīgos pakalpojumus, bet jūs apņematies preces saņemt un samaksāt kopējo cenu, kurā ietilpst preces cena, maksājuma izmaksas, piegādes izmaksas un citu pasūtīto pakalpojumu cenas.

3.3. Intelektuālā īpašuma aizsardzība. Ja jums tiek piegādātas preces, kas aizsargātas ar intelektuālā īpašuma tiesībām (autortiesības, preču zīmes, dizainparaugi, patenti u. c.), līgums neparedz licenci šādu tiesību izmantošanai. Autortiesībām aizsargātas preces drīkst izmantot tikai personīgām vajadzībām (fiziskām personām) vai iekšējai lietošanai (juridiskām personām), tās nedrīkst pavairot, tālāk pārdot, iznomāt vai citādi nodot trešajām personām.

3.4. Atlaides un akcijas. Ja nav norādīts citādi, dažādas atlaides un citas priekšrocības nav savstarpēji kombinējamas.

3.5. Dāvanas un bonusi. Ja saņemat dāvanas vai bonusus, tie tiek piešķirti saskaņā ar dāvinājuma līgumu, un par tiem nav atbildības par defektiem. Dāvinājuma līgums ir atkarīgs no galvenā līguma un beidzas, ja galvenais līgums tiek izbeigts.

3.6. Atlaižu kuponi un dāvanu kartes. Kuponus un kartes var izmantot saskaņā ar attiecīgajiem noteikumiem vai nosacījumiem, kas norādīti uz tiem. Ja nav norādīts citādi, tie ir izmantojami tikai pie mums. Kuponiem derīguma termiņš ir līdz atcelšanai vai akcijas beigām, bet dāvanu kartēm – viens gads no izdošanas dienas.

Apmaksas noteikumi

4.1. Maksāšanas veidi. Kopējo cenu var samaksāt ar metodēm, kas norādītas attiecīgajā lapā mūsu interneta veikalā.

4.2. Apmaksas termiņš. Jums ir pienākums samaksāt kopējo cenu pirms preces piegādes, preces saņemšanas brīdī vai vēlāk – atbilstoši izvēlētajam maksāšanas veidam. Ja cena ir jāsamaksā pirms piegādes, tā jāapmaksā 5 dienu laikā pēc līguma noslēgšanas. Ja apmaksa tiek veikta, izmantojot maksājumu pakalpojumu sniedzēju, maksājums tiek uzskatīts par veiksmīgi veiktu, kad līdzekļi ir ieskaitīti mūsu kontā pie attiecīgā pakalpojumu sniedzēja.

4.3. Maksājums ar kredīta palīdzību. Ja ir panākta vienošanās par maksājumu ar kredītu vai citu finanšu produktu, šīs attiecības regulē arī līgums un attiecīgā finanšu pakalpojuma sniedzēja noteikumi.

4.4. Rēķinu nosūtīšana elektroniski. Jūs piekrītat, ka rēķinu (nodokļu dokumentu) mēs izsniegsim un nosūtīsim uz jūsu e-pasta adresi, kas tika norādīta pasūtījuma laikā.

Piegādes noteikumi

5.1. Piegādes veidi. Piegādes iespējas, kuras var izmantot, ir norādītas attiecīgajā lapā mūsu interneta veikalā.

5.2. Piegādes ierobežojumi. Preces piegādājam tikai uz šādām valstīm:

  • Slovākija, Polija, Vācija, Austrija,      Beļģija, Luksemburga, Nīderlande, Horvātija, Rumānija, Ungārija,      Slovēnija, Bulgārija, Francija, Somija, Igaunija, Latvija, Lietuva,      Dānija, Spānija, Portugāle, Īrija, Grieķija, Itālija, Zviedrija, Čehija.

5.3. Īpašumtiesību iegūšana. Jūs kļūstat par preces īpašnieku brīdī, kad to saņemat, bet tikai pēc tam, kad kopējā cena ir pilnībā samaksāta.

5.4. Piegādes termiņš. Piegādes termiņš sākas ar līguma noslēgšanu. Ja esat patērētājs un nav noteikts konkrēts termiņš, mēs piegādāsim preces bez nepamatotas kavēšanās, bet ne vēlāk kā 30 dienu laikā pēc līguma noslēgšanas. Ja maksājums jāveic pirms piegādes, termiņš sākas pēc maksājuma veikšanas. Preces tiks piegādātas norādītajā vietā, bet uzņēmējiem – nodotas pārvadātājam.

5.5. Preču pieņemšana. Jums ir pienākums pieņemt preces noteiktajā laikā un vietā, atkarībā no piegādes veida. Ja nepārņemat preces, mums ir tiesības atkāpties no līguma un pieprasīt piegādes izdevumu atlīdzināšanu. Atkārtotas piegādes gadījumā mēs varam pieprasīt samaksu par atkārtotu piegādi.

5.6. Identitātes pārbaude piegādes laikā. Ja preces ir apmaksātas pirms to piegādes, mums ir tiesības pieprasīt personas identifikācijas dokumentu, lai veiktu identitātes pārbaudi pirms nodošanas.

5.7. Preču bojājumi transportēšanas laikā patērētājiem. Ja esat patērētājs, risks par preces bojājumu pāriet uz jums tās saņemšanas brīdī. Ja prece tiek piegādāta bojāta, par to nekavējoties informējiet mūs:

  • 5.7.1. Pa e-pastu uz mūsu adresi,
  • 5.7.2. Pa tālruni uz mūsu numuru.

Ja bojājumu pamanāt jau piegādes brīdī, jāinformē arī pārvadātājs. Varat lūgt izsaiņot sūtījumu, un ja konstatējat bojājumu, jums nav pienākuma preci pārņemt.

5.8. Preču bojājumi transportēšanas laikā uzņēmējiem. Ja neesat patērētājs un preces tiek nosūtītas ar pārvadātāju, risks pāriet uz jums brīdī, kad prece tiek nodota pārvadātājam. Mēs neatbildam par zaudējumiem pēc šī brīža. Ja prece tiek piegādāta bojāta, par to nekavējoties jāinformē pārvadātājs.

5.9. Preču iepakojums. Ja nav norunāts citādi, preces tiks iepakotas tā, lai nodrošinātu to saglabāšanu un aizsardzību.

Tiesības atkāpties no līguma

6.1. Vispārīgi par atkāpšanos no līguma. Atkāpjoties no noslēgtā līguma, tas tiek atcelts no paša sākuma, un līgumslēdzējām pusēm ir pienākums savstarpēji atdot visu, ko saņēmušas līguma ietvaros. Atkāpjoties no līguma, tiek atcelts arī ar to saistītais dāvinājuma līgums. Tiesības atkāpties no līguma var tikt izmantotas saskaņā ar šiem noteikumiem vai piemērojamiem tiesību aktiem.

6.2. Mūsu tiesības atkāpties no līguma. Mums ir tiesības atkāpties no noslēgtā līguma jebkurā laikā no tā noslēgšanas brīža līdz preces nodošanai jums, ja:

  • 6.2.1. Preces krājumi ir izsīkuši,
  • 6.2.2. Prece nav pārņemta piegādes laikā,
  • 6.2.3. Ir notikusi mūsu interneta veikala pasūtījumu sistēmas ļaunprātīga izmantošana,
  • 6.2.4. Pasūtījumā norādīta kļūdaina informācija,
  • 6.2.5. Prece pasūtīta par ievērojami zemāku cenu, nekā ir ierasts, un cena ir kļūdaina tehniskas vai sistēmas kļūdas dēļ,
  • 6.2.6. Citu pamatotu iemeslu dēļ.

6.3. Patērētāja tiesības atkāpties no līguma. Ja esat patērētājs, jums ir tiesības atkāpties no noslēgtā pirkuma līguma 14 dienu laikā no:

  • 6.3.1. Preces saņemšanas,
  • 6.3.2. Pēdējās preces saņemšanas, ja vienā pasūtījumā iegādātas vairākas preces, kas piegādātas atsevišķi,
  • 6.3.3. Pēdējās vienības vai daļas saņemšanas, ja piegāde notiek pa daļām,
  • 6.3.4. Pirmās piegādes saņemšanas, ja ir noslēgta vienošanās par regulāru piegādi noteiktā termiņā,
  • 6.3.5. Līguma noslēgšanas – citu līgumu gadījumos.

6.4. Atteikuma tiesību izņēmumi. Jūs nevarat atkāpties no līguma šādos gadījumos:

  • 6.4.1. Ja prece tika izgatavota pēc jūsu specifikācijām vai pielāgota jūsu vajadzībām,
  • 6.4.2. Ja piegādāta prece aizsargātā iepakojumā un iepakojums ir atvērts (higiēnas vai veselības apsvērumu dēļ),
  • 6.4.3. Ja piegādāta prece, kurai ir īss derīguma termiņš vai kas ātri bojājas, vai arī ja prece pēc piegādes ir neatgriezeniski sajaukta ar citām precēm,
  • 6.4.4. Ja pakalpojums ir pilnībā sniegts,
  • 6.4.5. Citās situācijās, ko paredz tiesību akti.

6.5. Atkāpšanās kārtība. Ja jums ir tiesības atkāpties no līguma un vēlaties tās izmantot, jūs to varat izdarīt, nosūtot vienpusēju paziņojumu, vēlams:

o    6.5.1.1. Pa pastu uz mūsu juridisko adresi,

o    6.5.1.2. Uz mūsu e-pastu;

  • 6.5.2. Vai pa tālruni uz mūsu kontakttālruni.

6.6. Termiņa ievērošana. Ja esat patērētājs, termiņš tiek ievērots, ja paziņojumu par atteikumu nosūtāt pēdējā dienā.

6.7. Preces atgriešana pēc atkāpšanās. Ja atkāpjaties no līguma, jums ir pienākums atgriezt preci uz sava rēķina, vēlams kopā ar atteikumu, bet ne vēlāk kā 14 dienu laikā pēc paziņojuma nosūtīšanas:

  • 6.7.1. Nosūtot preci uz mūsu juridisko adresi.

Precei jābūt nebojātai, tīrai, nenēsātai, ar visu piederumu un dokumentāciju, vēlams oriģinālajā iepakojumā. Tāpat jāatgriež visi dāvanas un bonusi, ko saņēmāt saistībā ar šo līgumu.

6.8. Naudas atmaksāšana. Ja esat patērētājs un atsakāties no līguma, samaksātā summa tiks atmaksāta 14 dienu laikā pēc jūsu atteikuma paziņojuma saņemšanas, bet ne pirms mēs saņemam preci atpakaļ vai pierādījumu par tās nosūtīšanu. Tiks atmaksātas arī piegādes izmaksas, bet tikai līdz lētākās piegādes metodes summai, ko piedāvājam. Ja preces vērtība ir samazinājusies tās lietošanas dēļ, kas pārsniedz nepieciešamo preces īpašību, funkcionalitātes un rakstura pārbaudi, atmaksas summa tiks attiecīgi samazināta. Nauda tiks atmaksāta tādā pašā veidā, kādā tika saņemta, ja vien vienojamies citādi un jums tas nerada papildu izmaksas.

Patērētāja tiesības preču defektu gadījumā (reklamācija)

7.1. Piemērojamība. Šī noteikumu daļa attiecas tikai uz gadījumiem, kad esat patērētājs, un reglamentē mūsu atbildību par preces defektiem.

7.2. Reklamācijas termiņš. Jūs varat reklamēt defektu, kas parādās 2 gadu laikā pēc preces saņemšanas (1 gads lietotām precēm).

7.3. Mūsu atbildība par defektiem. Mēs esam atbildīgi par to, ka prece pie piegādes ir bez defektiem, īpaši, ka tā:

  • 7.3.1. atbilst aprakstam, veidam, daudzumam, kvalitātei, funkcionalitātei un citām saskaņotajām īpašībām,
  • 7.3.2. ir piemērota mērķim, par kuru esam vienojušies,
  • 7.3.3. tiek piegādāta ar norunātajiem piederumiem un lietošanas norādījumiem, tostarp montāžas instrukcijām.

7.4. Turklāt precei jāatbilst arī šādiem nosacījumiem, ja vien neesam jūs iepriekš brīdinājuši un jūs tam piekritāt:

  • 7.4.1. piemērotība parastam lietojumam (ievērojot arī trešo personu tiesības, likumus, tehniskos standartus vai nozares praksi),
  • 7.4.2. kvalitāte, daudzums, ilgmūžība, funkcionalitāte, saderība un drošība, kā to pamatoti var sagaidīt, ņemot vērā arī publiskus paziņojumus (piemēram, reklāmas),
  • 7.4.3. piegāde ar piederumiem, iepakojumu, montāžas instrukcijām u. c., ko patērētājs var pamatoti sagaidīt,
  • 7.4.4. atbilstība paraugam vai modelim, kas bija sniegts pirms līguma noslēgšanas.

7.5. Atbildības ierobežojumi. Mēs neatbildam:

  • 7.5.1. par nolietojumu, kas atbilst iepriekšējai lietošanai,
  • 7.5.2. par lietotās preces defektiem, kas atbilst iepriekšējai lietošanai,
  • 7.5.3. par ātri bojājošos preču neizmantojamību pēc derīguma termiņa beigām,
  • 7.5.4. ja defekts radies jūsu vainas dēļ.

7.6. Termiņš tiesību īstenošanai. Jums ir pienākums pārbaudīt preci pēc iespējas ātrāk. Defektus jāreklamē bez liekas kavēšanās. Ja defekts parādās gada laikā no saņemšanas, tiek uzskatīts, ka tas pastāvēja jau piegādes brīdī, ja vien nav acīmredzami citādi.

7.7. Tiesības uz bezmaksas novēršanu. Ja prece ir bojāta, varat pieprasīt tās bezmaksas labošanu vai nomaiņu. Nav iespējams izvēlēties metodi, ja tā ir neiespējama vai nesamērīgi dārga salīdzinājumā ar otru iespēju.

7.8. Tiesības uz atlaidi vai atteikumu no līguma. Ja atteicamies defektu novērst, tas atkārtojas, ir būtisks, vai ir acīmredzams, ka tas netiks novērsts savlaicīgi, jums ir tiesības uz cenu samazinājumu vai atkāpšanos no līguma. Nelielu defektu dēļ atkāpties no līguma nav iespējams.

7.9. Reklamācijas iesniegšanas kārtība. Jūs varat iesniegt reklamāciju:

  • 7.9.1. nosūtot preci uz mūsu juridisko adresi,
  • 7.9.2. nododot preci pārvadātājam, kas pēc iepriekšējas vienošanās to izņems,
  • 7.9.3. pie personas, kas norādīta garantijas dokumentā, uz iepakojuma vai mūsu vietnē.

7.10. Nepieciešamie dokumenti. Precei jābūt piegādātai tādā stāvoklī, kas ļauj novērtēt reklamācijas pamatotību. Jums jānorāda:

  • 7.10.1. pirkuma pierādījums (piemēram, rēķins),
  • 7.10.2. defekta apraksts un prasītais risinājums. Pēc izvēles to bez mūsu piekrišanas mainīt nevar.

7.11. Reklamācijas izskatīšana. Reklamācija tiks izskatīta saprātīgā termiņā, ne vēlāk kā 30 dienu laikā no tās iesniegšanas. Jūs tiksiet informēts, un prece tiks jums atgriezta tāpat, kā tika nodota mums. Ja netiks izskatīta savlaicīgi, jums ir tiesības uz līguma atcelšanu vai cenu samazinājumu. Ja reklamācija tiks atzīta, atbildības termiņš tiek pagarināts par laiku, kurā preci nevarējāt lietot.

7.12. Izdevumu kompensācija. Ja jūsu reklamācija tiek atzīta, jums ir tiesības uz attaisnoto izdevumu kompensāciju. Ja tā tiek noraidīta, mums ir tiesības pieprasīt kompensāciju par preces atgriešanas izmaksām.

7.13. Apstiprinājums. Iesniedzot reklamāciju, mēs jums izsniegsim rakstisku apstiprinājumu par saņemšanas datumu, reklamācijas būtību, pieprasīto risinājumu un gala lēmumu, tostarp informāciju par remontu un tā ilgumu vai noraidījuma iemeslu.

7.14. Papildu garantija. Jums var tikt piedāvāta papildus garantija, kas pārsniedz likumā noteikto atbildību. Tā rodas, ja ražotājs paziņo (piemēram, reklāmā), ka prece saglabās savas īpašības noteiktu laiku. Šādā gadījumā jums ir tiesības pieprasīt jaunu preci bez defektiem vai remontu saskaņā ar šīs garantijas noteikumiem.

Preču defekti uzņēmēju gadījumā (reklamācijas kārtība)

8.1. Piemērojamība. Šī noteikumu daļa attiecas tikai uz jums, ja neesat patērētājs, un reglamentē mūsu atbildību par preces defektiem.

8.2. Mūsu atbildība par defektiem. Preces tiks piegādātas norunātajā daudzumā, kvalitātē un izpildījumā. Ja kvalitāte vai izpildījums nav saskaņots, mēs piegādāsim preces kvalitātē, kas piemērota paredzamajam vai parastajam lietojuma mērķim. Ja daudzums norādīts aptuveni, precīzu daudzumu noteiksim mēs. Ja pie īpašumtiesību pārejas precei ir defekts, mēs par to atbildam, izņemot, ja defekts bija acīmredzams jau līguma noslēgšanas brīdī.

8.3. Atbildības ierobežojumi. Mēs neatbildam par:

  • 8.3.1. defektiem, kuru dēļ tika      noteikta samazināta cena,
  • 8.3.2. parastā lietošanā radušos      nolietojumu,
  • 8.3.3. lietotas preces nolietojumu,      kas bija jau saņemšanas brīdī,
  • 8.3.4. defektiem, kas izriet no      preces būtības (piemēram, bojāšanās vai derīguma termiņa ierobežojumi),
  • 8.3.5. defektiem, par kuriem bijāt      informēts pirms piegādes,
  • 8.3.6. defektiem, ko esat izraisījis      jūs pats.

8.4. Tiesību īstenošanas termiņš. Jums ir pienākums pārbaudīt preci pēc iespējas drīzāk. Tiesības reklamēt defektus jāizmanto bez liekas kavēšanās, vismaz:

  • 6 mēnešu laikā no piegādes,
  • vai 2 gadu laikā slēpto defektu      gadījumā.
         Pēc termiņa beigām tiesības zūd.

8.5. Būtisks līguma pārkāpums. Ja defekts ir būtisks, jums ir tiesības:

  • 8.5.1. uz jaunu preču piegādi bez      defekta vai trūkstošās daļas piegādi,
  • 8.5.2. uz preces remontu,
  • 8.5.3. uz saprātīgu atlaidi,
  • 8.5.4. atkāpties no līguma.

Būtisks pārkāpums ir tāds, ko mēs zinājām vai mums bija jāzina un jūs tā dēļ līgumu nebūtu noslēguši. Citādi tiek uzskatīts par nebūtisku pārkāpumu.

8.6. Nebūtisks līguma pārkāpums. Ja defekts nav būtisks, varat pieprasīt:

  • 8.6.1. tā novēršanu,
  • 8.6.2. vai saprātīgu atlaidi.

Ja izvēli neizdarāt, mēs varam paši izvēlēties, kā defektu novērst. Pēc tam jūs šo izvēli nevarat mainīt bez mūsu piekrišanas.

8.7. Atkāpšanās ierobežojumi. Jūs nevarat atkāpties no līguma vai pieprasīt jaunu preci, ja nevarat preci atdot tās sākotnējā stāvoklī, izņemot ja:

  • 8.7.1. tā tika izmantota pārbaudei,
  • 8.7.2. tika lietota pirms defekta      atklāšanas,
  • 8.7.3. stāvokļa izmaiņas neesat      izraisījis jūs,
  • 8.7.4. daļa preces jau patērēta vai      izmantota, bet pārējo varat atgriezt un atlīdzināt atlikumu proporcionāli      guvumam.

8.8. Reklamācijas iesniegšana. Savas tiesības varat īstenot:

  • 8.8.1. nosūtot preci uz mūsu      juridisko adresi,
  • 8.8.2. nododot preci pārvadātājam pēc      iepriekšējas vienošanās,
  • 8.8.3. ja norādīts citur (garantijas      dokuments, iepakojums, tīmekļa vietne), pie norādītās personas.

8.9. Reklamācijas saturs. Precei jābūt piegādātai stāvoklī, kas ļauj izvērtēt reklamācijas pamatotību (nepārmērīgi netīrai u. tml.). Jānorāda:

  • 8.9.1. pirkuma pierādījums,
  • 8.9.2. defekts un vēlamais      risinājums. Risinājumu nevarat mainīt bez mūsu piekrišanas.

8.10. Reklamācijas izskatīšana. Reklamācija tiks izskatīta bez liekas kavēšanās, ne vēlāk kā 30 dienās. Prece tiks atgriezta tādā veidā, kā tā tika saņemta. Ja reklamācija tiek atzīta, termiņš jūsu tiesību izmantošanai tiek pagarināts par reklamācijas izskatīšanas laiku.

8.11. Izmaksu atlīdzināšana. Ja reklamācija ir pamatota, jums ir tiesības uz attaisnoto izmaksu kompensāciju. Ja reklamācija tiek noraidīta, mums ir tiesības uz savu izmaksu atlīdzināšanu par preces atgriešanu.

8.12. Papildu garantija. Jums var tikt piedāvāta papildu garantija, kas pārsniedz likumā noteikto atbildību. Tā rodas, ja garantijas devējs (piemēram, reklāmā) sola papildu aizsardzību, ja prece neatbilst noteiktajām īpašībām. Šādas garantijas saturs un piemērošana ir atkarīga no garantijas devēja paziņojuma. Ja tiek norādīts derīguma vai garantijas termiņš, jums ir tiesības uz preces nomaiņu vai remontu.

Papildu noteikumi

9.1. Atpakaļatdošana. Saskaņā ar tiesību aktiem par preču atpakaļņemšanu, pie noteiktu preču iegādes jums ir tiesības bez maksas nodot atpakaļ līdzvērtīgu preču daudzumu tāda paša veida un lietojuma vietā, kur notiek pārdošana.

 

Mums rūp jūsu privātums

Šis interneta veikals izmanto sīkfailus, kas palīdz nodrošināt tā pareizu darbību. Izmantojot mūsu pakalpojumus, jūs piekrītat to lietošanai. Vairāk informācijas atrodama šajā saitē.

Atļaut visuNeatļaut sīkfailus